جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۳۳:۱۵

ضرورت ایجاد برجام دریایی در بنادر

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به ثمر رسیدن برجام وظیفه داریم یک برجام دریایی تعریف کنیم و برای این حوزه سیاست‌ها و هدف‌های معین داشته باشیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، محمد سعیدنژاد در همایش شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به لغو تحریم‌ها گفت: با توجه به شرایط مطلوب جغرافیای ایران در منطقه، وجود امکانات و فرصت‌های که در اختیار است باید از موقعیت‌های خود بالاترین بهره را ببریم.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به تصویب کلیات طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها در مجلس عنوان کرد: کلیات طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها سابقا در کمیسیون عمران تصویب شده بود و امروز هم جزئیات این طرح در صحن علنی قبل از ارائه بودجه توسط رئیس جمهور به مجلس، تصویب شد. وی با تاکید به تصویب جزئیات این طرح افزود: اساسا برای کاهش دموراژ باید بگونه برنامه ریزی کنیم که با اتکایی سرزمین‌های آبهای خود و امکانات موجود در بنادر کشور کالاهای ایرانی مستقیما و بدون واسطه وارد بنادرجنوبی و شمالی شوند.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دراین باره تصریح کرد: متاسفانه تاکنون به دلیل تحریم، کالاهای ایرانی از طریق بنادر جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به ایران ترانشیپ می‌شد که این موضوع درشان ملت ایران نبود. سعیدنژاد ادامه داد: تصویب این قانون سازمان بنادر را مکلف می‌کند که تعرفه کشتی‌های بزرگ را نسبت به کشتی‌های فیدری (کشتی‌ها که بصورت اختصاصی کالا برای ایران حمل می کنند) کاهش دهد تا هزینه واردات کالا به ایران برای شرکت‌های بزرگ اقتصادی‌تر شود. خوشبختانه با توجه به موقعیت استراتژیک، ایران به بازار 400 میلیون نفری دسترسی دارد که روابط خوب و تنگاتنگی بااین کشورها نیزدارد.


وی با اشاره به اجلاس چهار جانبه باکو خاطر نشان کرد : در این اجلاس مقرر شد که کالاها و کانتینرها از طریق کشور هند به ایران وارد شود و با حداقل قیمت به کشورهای حاشیه دریایی خزر حمل شود. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشوربا تاکید بر ارائه خدمات دهی مناسب در عرصه ترانزیت و ترانشیبپ افزود: در حال حاضر با توجه به امکانات مناسب داخلی، با تقاضا مشارکت وهمکاری ازسوی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور روبه‌رو هستیم. وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به ثمررسیدن برجام وظیفه داریم یک برجام دریایی تعریف کنیم و برای این حوزه سیاست‌ها و هدف‌های معین داشته باشیم.



  کد خبر : 1032
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :